Хормонален дисбаланс- какво да правя?!

Ах, тези хормони!!! Не изпитваме болка, но нещо не е в ред!

Хормоните играят важна роля и управляват много от процесите в нашето тяло и затова е необходимо да са в баланс.

Хормоналния дисбаланс се случва най-често при промяна на нивото на естрогена, което се наблюдава по време на пуберитет, период на менструация, бременност и менопауза.

За хормонален дисбаланс може да допринесе също лоша диета, твърде много или никакъв спорт, недостатъчен сън и почивка, прием на противозачатъчни. Токсини и пестициди, които бихме приели с храната също могат да допринесат за хормонален дисбаланс.

Как да си помогнем?

– Vitamin D – ежедневното излагане на слънце би подпомогнало тялото ни само да произвежда vitamin D, а също така консумацията на храни като по-мазна риба, рибено масло (Cod liver oil), прясно мляко, яйца, които са богати на този витамин.

– Omega 3 е антиоксидант и има противовъзпалителен ефект. Набавяме си го като консумираме мазна риба, ленено семе, чия, орехи, соя, тофу, тиква, зехтин.

– Спортът. Редовното и умерено спортуване също ще помогне при хормонален дисбаланс. Хубаво е да го превърнем в навик! 20, 30, 40 минути дневно, няколко пъти в седмицата – ходене, джогинг, йога ще помогне за отличната функция на хормоните в тялото ни.

– Кокосовото масло подпомага за стабилизирането нивата на кръвната захар, повишава имунитета, подобрява метаболизма, предпазва от сърдечни заболявания.

  • Йога пози при хормонален дисбаланс:

– съчетание на кобра (буджангасана) и гледащо надолу куче (адо мука свангасана);

– съчетание на свещ (сарвангасана) и риба (матясана);

– камила (устрасана) и детската поза (баласана);

– главоколянна (пашчимутанасана).

УСПЕХ ви пожелава авторката на статията Теди Хури – инструктор в ЧАКРА по Хата и Йога за златната възраст. Вижте графика на центъра тук

Leave your thought